تمام تلاش های شما برای راه اندازی سایت این است که کاربران به سایت شما بیایند اگر امکان عضویت کاربران را فراهم کنید این شانس را دارید که کاربران مجدد به سایت شما بیایند و از شما خرید کنند همانند سایر قسمت های وردپرس امکان مدیریت کاربران در وردپرس وجود دارد و می توانید از بخش کاربران یا Users کاربران ویرایش یا حذف کنید و یا نقش کاربریشان را تغییر دهید. در ویدئوی زیر کار با بخش مدیریت کاربران را ببینید.

معرفی بخش مدیریت کاربران در وردپرس

برای دسترسی به بخش مدیریت کاربران از پیشخوان وردپرس>کاربران را انتخاب کنید شما می توانید تمام کاربران که در سایت ثبت نام کرده اند را مشاهده کنید و یا خودتان کاربر جدید را اضافه کنید. در قسمت شناسنامه هم می توانید اطلاعات پروفایل خودتان مانند بیوگرافی، تصویر پروفایل و رنگ بندی پیشخوان را تغییر دهد.

تنظیمات بخش کاربران در وردپرس

 

آموزش اضافه کردن کاربر جدید در وردپرس

برای تعریف کاربر جدید در وردپرس از قسمت کاربران > افزودن را انتخاب کنید. در صفحه باز شده اطلاعات کاربران مانند نام کاربری، ایمیل، ناما و نام خانوادگی، رمز عبور و غیره را وارد کنید.

افزودن کاربر جدید و تعیین سطح دسترسی در وردپرس

هنگام اضافه کردن یک کاربر جدید به وردپرس، می توانید مانند تصویر زیر یکی از نقش های کاربری که  را انتخاب کنید. سپس دکمه افزودن کاربر تازه را بزنید در ادامه نحوه تغییر سطح دسترسی کاربران در وردپرس را تغییر دهید و در صورت نیاز نقش های جدید با دسترسی دلخواه ایجاد کنید.

نقش کاربران در وردپرس

هنگام انتخاب نقش کاربری دقت کنید که هر نقش دسترسی های متفاوتی به کاربر می دهد به عنوان مثال مدیر کل می تواند تمام بخش های سایت را تغییر دهد و یا نویسنده فقط امکان نوشتن پست ها را دارد و کاربر با نقش مشترک دسترسی محدوی دارد و فقط می تواند پروفایل را مشاهده کند یا رمز عبورش را تغییر دهد.

نکته: اگر به عنوان مدیر سایت به هر دلیلی نام کاربری تان را فراموش کردید و یا امکان ورود به پیشخوان وردپرس برای اضافه کردن نقش جدید را ندارید می توانید از طریق دیتابیس این کار را انجام دهید. جزئیات را در مقاله اضافه کردن کاربر ادمین از طریق phpMyAdmin بخوانید.

ویرایش کاربران در وردپرس

برای مشاهده کاربران و سطح دسترس آن ها و تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس  به صورت زیر عمل کنید:

از قسمت کاربران>همه کاربران می توانید کاربرانی که در سایتتان عضو شده اند را مشاهده کنید، برای ویرایش کاربر کافیست دکمه ویرایش را برای کاربر مورد نظر انتخاب کنید

تغیر سطح دسترسی کاربران در وردپرس

در صفحه زیر می توانید کلیه اطلاعات کاربر مانند نام، ایمیل و مدیریت دسترسی کاربران را انجام دهید در این بخش از مدیریت کاربران در وردپرس گزینه های دیگری مانند تغییر تم پیشخوان، تغییر رمز کاربر، نام و نام خانودگی و سایر اطلاعات کاربر را تغییر دهید.

تنظیمات ویرایش کاربر در بخش مدیریت کاربران در وردپرس

حذف کاربران در وردپرس

برای حذف کاربر کافیست از قسمت همه کاربران بر روی مورد نظر هاور کنید و دکمه حذف را انتخاب کنید تا کاربر حذف شود.

از شما مجدد سوال می شود که آیا مایل به حذف کاربر هستید یا خیر به این ترتیب کاربر حذف می شود.

اگر نقش مدیر یا نقشی که در سایت پست اضافه کرده را حذف کنید باید مشخص کنید مطالب کاربر را به یک کاربر دیگر انتقال دهید و یا تمام مطالبی که ایجاد کرده را حذف کنید.

حذف کاربران در بخش مدیریت کاربران در وردپرس

اگر سوالی در مورد مدیریت کاربران در وردپرس دارید در قشسمت دیدگاه ها از ما بپرسید.