یکی از شیوه های بازاریابی در دنیای دیجیتال، بازاریابی محتوایی می باشد؛ به کمک تولید محتوای حرفه ای و هدفمند می توان مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد و برند خود را در بین آنها مطرح کرد.
بمدیران حرفه ای وب سایت ها از اهمیت تولید محتوا به خوبی آگاه هستند؛ آنها می دانند که بازاریابی به شکل های دیگر می تواند زمان و هزینه زیادی را از آنها صرف کند. اما بازاریابی محتوایی تنها روشی است که دقیقا شما را به مخاطبان هدف خود رسانده و در هزینه ها نیز صرفه جویی می کند.
شما می توانید به عنوان صاحب یک سایت، با سفارش تولید محتوای متنی از یک مجموعه معتبر، کسب و کارتان را گسترش بدهید.
یکی از اشتباهات رایج مدیران وب سایت ها، استفاده ار تولید محتوای ارزان از افراد و فری لنسر های تازه کار و کم تجربه است. در این رویکرد، به دلیل کاهش هزینه تولید، توجهی به ارزش آفرینی هر محتوا در چهارچوب برنامه ریزی های هدفمند نمی شود و تعداد زیادی محتوای بی هدف تولید و منتشر می شود.
این رویکرد نه تنها هزینه های شما را کاهش نمی دهد، بلکه اولاً با کاهش کیفیت هر محتوا، اثربخشی آن را کاهش می دهد و شما را به نتیجه مطلوب نمی رساند، ثانیاً به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح، باعث موازی کاری و بروز مسئله Keyword Cannibalization می شود که به قدرت رقابتی شما در نتایج جستجوی گوگل، آسیب جدی وارد می کند.
راهکار صحیح و حرفه ای برای کاهش هزینه تولید محتوا این است که با برنامه ریزی و تمرکز بر هدفمندی تولید محتوا، از اتلاف منابع مالی برای تولید محتواهای غیرهدفمند و کم اثر جلوگیری کنیم.